Horníci prošli městem s loučemi a kahany

09.02.2014 12:45

 
 

V sobotu 7. února večer se ve Stříbře konal hornický pochod s loučemi a kahany, do kterého se zapojili nejen horníci, ale také stovky dalších návštěvníků s dalšími různými světýlky. Pochod začíná mít ve Stříbře tradici, letos se konal už popáté. "„Tento pochod vznikl k výročí udělení práva nositi uniformy a udělení praporu horníkům. Koná se vždy po dvou letech. Do kroku nám hraje Amátovka. Průvod se přesune ke skanzenu, kde na všechny čeká teplé občerstvení, možnost prohlídky a také ohňostroj," uvedl Karel Neuberger, 1. místopředseda Hornického spolku ve Stříbře. Slavnostní salvu odpálili před pochodem stříbrští ostrostřelci.

V průvodu městem, který se pomalu přemisťoval k řece Mži, u které se nachází hornický skanzen, byla také Hana Fukarová. "Na  tomto pochodu jsem už poněkolikáté, já mám takové akce ráda. Dnes bylo ideální počasí na takovou procházku, popovídala jsem si se známými. Tady u řeky je  krásná příroda, často sem chodím. A hodně tu zvelebili právě horníci, jsou to super kluci," uvedla Fukarová.
 

S pejskem a rodinou se do pochodu přidala i Marta Vondrová ze Stříbra. " Už jsem na tomto pochodu jednou byla. Chci podpořit akci, kterou organizátoři připravili, aby nezanikla. Ani jsem nečekala, že se zapojí tolik lidí, je velká účast. Akorát náš pes Dastík se lekl slavnostní salvy," uvedla Vondrová.

Akci hlavně užívaly děti. " Já jsem tu s bráškou Danem, ten má i lampión, já ne.  Já už také byl na podobném průvodu. Teď bych si ještě chtěl dát opečeného buřta, jestli ho tu u skanzenu budou mít," řekl sedmiletý Samuel Volena.


 

 
Zpět